петък, 21 януари 2011 г.

Яйца кокот а ла Жак Пепен / Eggs en Cocotte with Creamed Mushrooms



   Може би сте виждали по телевизията как готви великия Жак Пепен (Jacques Pépin) - с невероятна лекота, омагьосващи погледа движения и сякаш усещаш аромата дори през телевизора, а резултата накрая ти идва веднага да го излапаш. Освен всичко друго, той е и обаятелна и интересна личност. Ето линк, ако някой иска да чете повече за него (на английски има още доста информация, ако се зарови човек из интернет).
   Думата ми днес е за рецепта, която Пепен приготви за изключително кратко време, с любими за мен съставки. Записах си я веднага, но по едни или други причини, реда за приготвяне идва чак сега. Може да се консумира, като предястие (1 бр. на порция) или като леко основно ястие, но при втория вариант ще ви е необходима определено повече от една малка купичка, за да се нахраните.
   Получи се нещо бързо, лесно и много вкусно. Ако имате желание, уверете се и сами :)
   Приятно готвене!



Яйца кокот а ла Жак Пепен / Eggs en Cocotte with Creamed Mushrooms

Продукти

за 6 малки огнеупорни купички (големина като за крем карамел)

1 гл.червен лук,
1 скилидка чесън,
200 гр. гъби,
6 яйца,
около 40 гр. масло,
3-4 с.л. течна неподсладена готварска сметана,
бял и/или черен пипер на вкус,
сол на вкус



  • Загрейте маслото в тиган, сотирайте нарязания червен лук и ситно скълцаната скилидка чесън за 1-2 минути. Прибавете почистените, едро нарязани гъби, солта и пипера. Продължете готвенето още 2-3 минути. Сложете сметаната и оставете на силен огън соса леко да се сгъсти.
  • В малки, огнеупорни съдинки, разпределете гъбената смес (по около 2-3 лъжици в съдинка) и отгоре чукнете по едно яйце.
  • Сложете съдинките на водна баня в голяма тенджера на котлона. Водата трябва да стига до не повече от 1/2 от височината на купичките. Варете под капак на слаб огън 5-7 минути. Белтъкът трябва да побелее, а жълтъкът да остане леко течен.
  • Жак Пепен използва котлона, аз също, но не виждам пречка да поставите купичките и на водна баня в предварително загрята фурна (около 160-170 градуса би трябвало да са достатъчни).


11 коментара:

  1. Щом има рохко яйце, нареждам се веднага :)
    Отново чудесно предложение, Лети!

    Хубави почивни дни пожелавам и :)

    ОтговорИзтриване
  2. Лети, много са "кокот" :)
    А лъжичките ти са прекрасни!
    Усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересна рецепта, че и вкусна :)
    Лъжичката ми събра очичките :)))
    Хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много красиви снимки, Лети!
    Чудесно предложение -
    поздрав и хубава съботна вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи,
    Сърдечни благодарности!
    А на рохките яйца и аз съм фен :)
    Весела и вкусна неделя!

    Дани,
    Много ти благодаря за хубавите думи. Да беше видяла Пепен как ги сготви, моето нищо не е!
    Хубава вечер и релаксираща неделя!


    Инче,
    Благодаря ти!
    Наистина вкусна се оказа тази рецепта :)
    А лъжичката е част от цял сервиз най-различни прибори. Сватбен подарък ми е и много си го харесвам :))
    Сърдечен поздрав!

    Диди,
    Сърдечно благодаря!
    Ако не бяха свършили вече, щях да предложа бартер - купичка яйчице с гъбки, срещу едно от невероятните рогчета :)
    Хубава вечер и уютна, вкусна и спокойна неделя!

    ОтговорИзтриване
  6. Lety, много обичам яйца под всякаква форма и твоето предложение звучи много вкусно:)поздрави

    ОтговорИзтриване
  7. Design Elements,
    Благодаря за посещението и интереса.
    И на мен ми беше любопитна тази рецепта, когато видях как я приготвя Пепен. Оказа се и вкусно :)
    Много ми допадна твоя блог!
    Хубава седмица от мен!

    Ани,
    Благодаря!
    Наистина вкусна се оказа тази рецепта. Комбинацията на яйцата, гъбите сметаната и лука беше много успешна, а така лесно се приготвя, като на шега :)
    Хубава, вкусна и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Вкусно и красиво! Много ми хареса презентацията!

    Поздрави и усмивки, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  9. имах щастието да гледам фиеста тв.2009,сигурно още не беше шифрована ,в турция живея ,бях очарована от Пепен ,бих дала всичко за да гледам фиеста тв. но уви

    ОтговорИзтриване
  10. И аз много обичам да гледам тази телевизия.
    Пепен наистина е просто невероятен!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване