вторник, 20 септември 2011 г.

Родопска салата, предизвикателство и отново награди :)



Тази салатка много си я обичам, но все не се дорежда до там, че да ви я покажа в блога. Днес съм решила да поправя пропуска. Ще предам в ръцете на виртуални приятели и наградите, с които преди време ме дариха две чудесни дами.


Родопска салата

Продукти:

около 1/2 кг. картофи,
бяло саламурено сирене,
3 сварени яйца,
черни (или кафяви) маслини без костилка,
1 бр. прясна краставица от дългите (или стерилизирани краставички през зимния сезон)
1 връзка пресен лук,
магданоз,
копър,
3 с.л. (с връх) майонеза,
черен пипер и сол на вкус



Сварете картофите цели в подсолена вода, обелете ги и още топли ги намачкайте с ръчна преса или вилица. Не се престаравайте с мачкането много, трябва да е по-грубо, а не гладко и копринено, като за картофено пюре.
Настържете на едро ренде сиренето и сварените яйца.
Прясната краставица обелете, нарежете на малки кубченца, като отстраните семенната част, посолете я и я оставете в гевгир или голяма цедка за 15-20 минути, да и се отцеди водата. Така няма да разводнява салатата ви. Ако приготвяте тази салата през зимата, може да използвате стерилизирани краставички, които трябва добре да отцедите от водата в буркана и настържете на едро ренде или нарежете на съвсем малки кубчета.
Нарежете на много ситно пресния лук, магданоза и копъра.
Нарежете маслините на ивички.
Прибавете към намачканите картофи настърганите сирене и яйца, краставицата, нарязаните лук, магданоз, копър и маслини.
В купичка сипете майонезата, прибавете черен пипер на вкус и сол (само ако е необходимо) и разбъркаите добре.Прибавете се към салатата.
Всичко се обърква внимателно, но много добре.
От сместа оформете топки, колкото кюфтенца и декорирайте пожелание. За да станат еднакви топките, аз използвам лъжица за сладолед.



Съвсем скоро, The witch (Ароматно в кулата на вещицата) ми даде една много интересна награда - "Изпробвани магии" . Благодаря ти, The witch за доверието, оценката и вниманието!



Идеята на наградата е прекрасна, а именно - тя да се предаде на блогове, чиито рецепти сме изпробвали. Признавам обаче, че изпълнението на условието доста ще ме затрудни, по простата причина, че съм изпробвала рецепти от много блогове, а от някои блогове доста повече от една и списъкът с линкове заплашва да е огромен. Ето защо, мисля, че няма да наруша условието на наградата, ако я предам не точно на всички, по чиито рецепти съм готвила, а на тези, чиито рецепти са станали особено любими на нашата трапеза:

1. Йоли - приготвяла съм нейната торта салата, Рулото с рикота и филаделфия, Меденото хлебче доста пъти и винаги сме си облизвали пръстите от тези вкусни рецепти. Имайте предвид, че изреждам само особено любими неща, а иначе съм изпробвала в моята кухня доста повече от нейните вкусни и очарователни магии.
2. Дими (Тайната на нашата вечеря) - противно на очакванията, няма да посоча някоя от фантастичните й торти, не за друго, а защото още не съм се осмелила да се пробвам с интерпретация, но наистина много обичаме вкъщи, невероятно вкусните Канелени топчета, приготвяла съм и доста от рецептите с бутер тесто, на които тя е всепризната майсторка, с неизчерпаема фантазия.
3. Диди (Опитайте...). Невероятно вкусните рецепти и изкушаващи снимки на Диди, поднесени с елегантност и финес, наистина подканват към опитване, което съм и правила с огромно удоволствие, но една от нейните рецепти ми е особено любима и мила, защото няколко Коледи подред винаги приготвям нейните Коледни звезди. Чудно вкусни меденки са - децата и съпругът ми ги обичат много.
4. Мира (Малки неща)- много обичаме да похапваме вкъщи нейните прекрасни тиквички с яйца и сирене.
5. Пепи (Храна за мойте канибали) е царицата на месцето, ето защо никак не е чудно, че рецептата за Пържоли под шуба така се харесва вкъщи и е в графа любими.
6. Габи (las recetas de gaby и Aquarel & canela) има прекрасна и много вкусна рецепта за Шоколадови звездички с капучино, които редовно обират овациите у дома и навън, когато черпя с тях :)

Ще спра дотук, не защото няма още, а просто защото списъка заплашва да стане много голям ако изброя всичко, а така ще дам възможност на прекрасните дами, които изброих дотук да предадат щафетата нататък :)

Искам от сърце да благодаря на Габи (Авантюристично в кухнята) за прекрасния жест - цял комлект награди, които ми подари. Искам да ви кажа, че съм двойно поласкана, защото ги получавам за втори път и съм страшно щастлива от вашата оценка, мили приятели.
Освен наградите, Габи ми отправи и предизвикателството, което от известно време пътешества из блоговете - да разкажа за себе си като използвам изречения започващи с буквите от името на блога - нещо, като своеобразен акростих :) Наименованието на моя блог е доста дългичко и не беше лесно :)), но ето:

К акво и как да споделя за себе си се оказа нещо не толкова просто и лесно и не знам доколко ще се справя.

У ча се все още на търпение за много неща, но не винаги се получава :)

Л юбимото ми занимание е четенето. Истински книжен плъх съм :). Когато се родиха децата времето за четене доста намаля, но все пак успявам някак, макар и с по-бавни темпове.

И мам две малки дечица – момченце и момиченце, които безкрайно много обичам.

Н ай-трудното нещо, което съм правила и продължавам да правя е да бъда родител, но това е и най-хубавото, най-смисленото и най-съдържателното нещо в моя живот.

А ко можех да върна времето назад, щях да се опитам да бъда повече време с хората, които обичам и вече не са сред нас и повече да им казвам и показвам колко ги обичам. Когато мисля за това, винаги в съзнанието ми изплува стих от песента на Пинк Флойд „Време” :
„Ще пари мисълта, че две неща
Не можеш никога да си възвърнеш:
Живота да избавиш от смъртта
И времето назад да върнеш!”

Р азмисли – дума с особено значение за мен. От съвсем малка искам да проумявам нещата, да ги осмислям и задълбочавам, но се чудя дали човек не живее по-леко, ако се плъзга по-близо до повърхността и не задълбава. Напоследък често размишлявам над този библейски текст: "И предадох сърцето си, за да позная мъдростта, и да позная лудостта и безумието. Но разбрах, че и това е гонене на вятър, защото в многото мъдрост има много досада и който увеличава знание, увеличава и печал" (Еклисиаст).

Н е ми остава време за много неща, които искам да направя, да науча, с които искам да се занимавам. Едно от тях е фотографията, много ми се ще да правя по-хубави снимки, но нямам достатъчно време за литература по темата и повече практика. Надявам се, че и това ще стане някой ден.

О бичам те, мамо!”, са най- хубавите думи, които нямам насита да чувам от моите деца и същевременно думите, които са в сърцето ми, предназначени за моята майка.

П редпочитаната от мен музика е джаз, слушам и много класическа музика – тя ме успокоява и прави деня ми красив, обичам и рок :)

Р адост ми доставят малките неща – усмивка, красив лист от дърво, дъждовни капки върху стъклото на прозореца, аромата на черно кафе, детска прегръдка, среща с приятел, шума на морето, тиха късна вечер и само леещ се джаз…

И скам да имам повече възможности за пътувания из други държави, открих в себе си дух за пътешестване. Но съм много благодарна и за всичко онова, което съм видяла досега.

К улинарията е моя страст отдавна. Обичам да приключенствам в кухнята, което си е и видно, но това, което може би не знаете е, че понякога изпитвам нужда да не правя нищо свързано с готвене и наричам тези периоди кулинарен бойкот, за щастие траят много, много кратко :))

Л ипсват ми вярата и енергията, които имах, когато бях на 18-20 години.

Ю рист съм по образование и професия.

Ч есто искам да виждам усмивката на моя съпруг.

Е дно от нещата, които искам да променя в себе си е сръчността. Иска ми се да съм по-сръчна в майсторенето на неща – красиви картички, които гледам из блоговете, украсяване, плетене, бродиране, но май съм безнадежден случай или имаш такава дарба или не.

И талия е страната, която ме пленява и привлича, в сърцето ми е.

Е дна от ежедневните ми радости е блога, общуването с приятни и интересни хора в блоговото пространство, разходката из интересни виртуални кътчета.

Ето, това е всичко. На всички приятели блогъри благодаря, че ги има, радвам се, че ги намерих!
На всички, които четат това, пожелавам да съумеят да използват пълноценно всяка минута от живота - дали в борба с ежедневието, в любов, в преследване на мечтите или пък всичко това заедно, важното, според мен е да търсим и намерим смисленост, удовлетворение и просто обич!



31 коментара:

  1. Рецептата е много интересна и, по всичко изглежда - вкусна, макар че никога не съм я опитвала в родопския край:) Честито за всички награди, Лети! Нека те вдъхновяват да приготвяш и представяш вкусни ястия като това! А приетото от теб предизвикателство ме развълнува силно със своята искреност и емоционалност. Много красиви, силни и и стойностни чувства, мисли и емоции изпълват душата ти! Пожелавам ти да докоснеш желанията и копнежите си!Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Лети, честити ти награди!
    Тази салата много ми харесва, със сигурност ще я направя още близките дни! Благодаря ти за вкусното предложение!
    Благодаря и за доверието в моите канибалски рецепти :)) Много се радвам, че сте харесали пържолите!
    Благодаря за споделеното :) Благодаря ти за усмивките, които предизвикваш в мен, когато чета позитивните ти публикации!

    Хубава и много усмихната седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Лети, беше ми приятно и интересно да науча повече за теб!
    Рецептата, която ни предлагаш днес съм сигурна, че ще ми се хареса много-все любими мои продукти!
    И да докладвам:)-Бриам-а се опита и мноооого ни се услади! Благодаря за споделената рецепта, Лети!
    Сърдечен поздрав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Лети, салатата е страхотна! Поздравления за наградите! Беше ми много интересно и забавно да прочета акростиха ти:))))

    ОтговорИзтриване
  5. Лети,приветствам салатката,особено с кисели краставички!
    Много добре си се справила с предизвикателството,много увлекателно!Благодаря,че сподели интересни щрихи от мислите и живота ти!
    Честити наградки!

    Прегръщам те и ти желая усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Лети, честити ти много награди!
    Много ме заинтригува тази салатка. Тъкмо се чудех какво да направя за гарнитура, но да не е дежурното картофено пюре. Записвам си рецептата.
    Поздрави и хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  7. Будна салатка е това. Суперско мезе за моята ракийца довечера! Мерси мила.

    ОтговорИзтриване
  8. Лети,ти самата си едно приключение!Беше ми изключително интересно да прочета нещо за теб!
    Представях си те точно такава:сериозен,отговорен човек,отдадена съпруга и майка с приключенски дух!
    Искам да ти кажа още много неща,но рискувам думите ми да се превърнат в профил.
    Рецептата за салатата е много интересна!Ще я пробвам с удоволствие!
    В скоро време планирам да пусна рецецепта за родопска салата,която правят в западните Родопи и много се различава от тази!
    Прегръщам те и ти пожелавам чудесна вечер:)

    ОтговорИзтриване
  9. Лети,
    толкова ми хареса представянето ти :)
    С Еклисиаст съм напълно съгласна,
    а и самочувствието, което имах на 18 години не знам защо с годините намаля /вместо да е обратното/.
    Споделям много други твои желания и качества, но най ми харесва, че за мен е удоволствие да надникна при теб и да коментирам!
    Макар, че нямам нищо против и да послушаме заедно джаз с едно питие!
    Прегръдки и хубава почти почивна седмица!!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Лети, страхотна рецепта. Благодаря, че я сподели.
    Честити награди!
    Беше ми интересно да прочета за теб :)
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  11. Лети, беше ми изключително приятно да науча толкова интересни неща за теб. И аз имам да правя такова "разголване" ама нещо много ми са кофти буквите и нещо не ми се отдава писането...
    А салатката е чудна, цветна и апетитна!
    Хубави предстоящи празници!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесна салатка! И честити награди!

    ОтговорИзтриване
  13. Правя нещо подобно през студените месеци :)
    С всеки пост узнавам нещо ново и различно за теб, Лети :) Поздрави и прегръдка от нас с Наси :*

    ОтговорИзтриване
  14. Честити награди, Вили -
    много благодаря за вниманието и споделеното. Беше ми интересно за науча за твоите радости, мисли и стремежи.
    Чудесна е и салатката,
    обичам такива комбинации и ще ми допадне.
    Сърдечни поздрави,
    здраве, много усмивки и сбъднати мечти, Диана

    ОтговорИзтриване
  15. Гуинет,
    Благодаря ти, винаги си много мила с мен!
    За името на салатката, не съм го измислила аз. Опитах я в един ресторант преди доста време, тогава много ми хареса и веднага се пробвах да я възпроизведа вкъщи, отгатвайки по вкуса съставките. Не е съвсем точно това ,което беше в ресторанта, но се получи много вкусно и оттогава ни е от любимите у дома :) В интерес на истината, аз също не съм я яла из родопския край, но запазих името от ресторантското меню :))

    Пепинко,
    дано ви се услади, както на нас пържолките под шуба, пък не само те от твоите вкусотии :)
    Голямо благодаря и голяма прегръдка от мен, за тези хубави думи, които си написала!

    Леви,
    благодаря ти за доверието! Много, много се радвам, че бриама ви е допаднал, дано и салатката ви се услади!
    Сърдечен поздрав и чудесни празнично-почивни дни!

    Еликсирче,
    сърдечно ти благодаря за хубавите думи! :)
    Хубави идващи почивни дни, прегръдка и надявам се до среща :)

    Ели,
    благодаря ти!
    Надявам се да ти допадне, тази салатка, наистина чудесно ще стане и за гарнитура :)
    Поздрав и хубава почивка през идните дни!

    Йоли,
    дано ви се е усладила!
    Аз ти благодаря за оценката!
    Сърдечен поздрав и хубави празнично-почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате,
    ти си и мила, и проницателна жена! Споделеното от мен не е много, но приблизително точно ме описваш част от характера ми :) Сериозна съм доста, но понякога ме обземат по-лековати, приключенски и приповдигнати настроения :)
    Благодаря ти за всички хубави думи и отношение!
    А колкото до салатката, въпреки името, не знам доколко наистина е родопска. В отговор на коментара на Гуинет, разказах откъде е и името и самата салата!
    Поздрав и прегръдка!

    Дани,
    благодаря ти за всичко казано, за оценката и отношението!
    Специално пуснах джаз в блога, за да можем заедно (макар и виртуално) да послушаме. Пък кой знае, живот и здраве може и да го направим някой ден в реалити формат :))
    Прегръдка и хубави почивни и празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря за хубавата рецепта, точно по моя вкус е. Беше ми много приятно да прочета споделеното от теб.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. Зори,
    много ти благодаря!
    Хубави празнично-почивни дни!

    Мария,
    сърдечно благодаря!
    Хич не вярвам, че не ти се отдава писането, като чета тези страхотни пътеписи :) Ама и ти ще пишеш, като мен дълго - много дълги сме ги измислили имената на блоговете :))
    Поздрав и хубави идващи дни!

    Траяна,
    сърдечно благодаря!
    Хубав празник и приятни почивни дни!

    Иве,
    благодаря ти!
    Поздрави и прегръдка и за вас с Наси и прекрасни почевно-празнични дни!

    Диди,
    аз трябва да ти благодаря - за чудесните рецепти, за милото отношение, за хубавите думи, които винаги намираш за мен!
    Прегръдка и хубави идни дни!

    ОтговорИзтриване
  19. Жани,
    ще се радвам да ти хареса!
    Благодаря ти!
    Хубави есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  20. Лети, беше ми много приятно да науча малко повече за теб. Знаех за обичта към Италия, но не знаех, че си юрист :).

    Много се радвам, че тиквичките с яйца и сирене ви харесват. Прекрасни рецепти с патладжан и смокини си споделила по-долу с много апетитни снимки. Поздрави и хубави есенни дни (много приятна музика има при теб; знаеш, много често си харесвам нещо подбрано от теб, но като прочетох за музикалните ти предпочитания, това не ме учудва). Желая ти повече време за любимите хора, занимания и пътувания. Няма време за всичко в този живот, но ако можем да обърнем внимание на най-ценните неща, разбира се, ще е достатъчно. Хубави дни! :)

    ОтговорИзтриване
  21. Мира,
    благодаря ти!
    Винаги ми е много приятно да наминаваш тук или пък аз да надникна при теб :)
    Забелязала съм, че за някои неща имаме близки предпочитания, а за други споделяме общо мислене, може би за това ми е толкова приятно общуването с теб (пък макар и само виртуално).
    Радва ме, че музиката ти допада, явно споделяме и общи музикални вкусове :)
    Най-сърдечни поздрави, хубави есенни дни и много щастливи моменти!

    ОтговорИзтриване
  22. Постът ти е чудесен, макар да минавам със закъснение да споделя впечатленията си:
    -салатката е страхотна и задължително ще си я запиша:-) Снимките-чудесни!
    -наградата ти-повече от заслужена. Честито от сърце!!
    - и благодаря за споделеното- беше ми много интересно и приятно. Ако можех да върна времето назад, щях да направя точно това, което ти си написала...И музиката ти, и желанията за странични интереси, за които сега не намираш време.... всичко това са и мои желания:-)
    Пожелавам ти дълги години радостни мигове с дечицата, съпругът и любимите занимания!

    ОтговорИзтриване
  23. Мъх, благодаря!
    Явно имаме общи желания и интереси, което ме радва, приятно е да намираш съмишленици.
    Поздрав и пожелание за цветни, хубави есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  24. Чудесно представяне, Лети!

    Вчера опитахме салатата - вкусна!

    ОтговорИзтриване
  25. Марта,
    много се радвам, че ви е харесала! Да ви е сладко :)
    Благодаря за доверието!
    Пожелавам ви чудесна неделя!

    ОтговорИзтриване
  26. Лети, салатката звучи вкусно. Задължително ще я опитаме в деня, когато решим да нарушим разделното хранене.
    Да прочета текста към предизвикателството беше истинско удоволствие за мен. Точно токово си те представях - пъстра, оптимистична, обичаща и грижовна.

    ОтговорИзтриване
  27. The witch,
    благодаря ти, ще се радвам да ви хареса :)
    И на мен ми е интересно да чета представянията на виртуалните приятели :) Благодаря за хубавите думи!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  28. Лети,рецептата е страхотна и сезона в който ни я представяш е много подходящ !

    ОтговорИзтриване
  29. Нели, здравей!
    Сърдечно ти благодаря, ще се радвам да ти хареса, ако решиш да я направиш :)
    Поздрав и хубави есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  30. Мила Лети, салатата, която представяш, е точно по моя вкус. Обичам много картофи, във всякакъв вид, това тук е един чудесен начин да се направи нещо оригинално и много вкусно от тях.:-))
    Благодаря ти, че ни позволи посредством предизвикателството да надникнем в душевния ти мир! Представях си те точно такава! :-))
    Честити награди, мила Лети! Пожелавам ти още много такива и занапред!
    Приятелска прегръдка и най-сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  31. Мони,
    много ще се радвам да ви хареса :)
    Благодаря за хубавите думи!
    Прегръдка и пожелание за цчудесни, цветни есенни дни!

    ОтговорИзтриване