понеделник, 17 септември 2012 г.

Салата от зелен фасул / Green bean salad



Една сезонна, нискокалорична и много вкусна салата. Разбира се, условието е да обичате зелен фасул :)
Извън сезона, може да се приготвя и със замразен зелен фасул, като при този вариант времето за топлинна обработка се съкращава.
Да ви е сладко, ако решите да приготвите тази салата!

Салата от зелен фасул / Green bean salad

Продукти:

около 500 гр. салатен зелен фасул,
1 глава червен лук (средна големина или 1/2 голяма),
2-3 скилидки чесън,
2 домата,
4-5 стръка копър,
3-4 стръка магданоз

за дресинга:
сол на вкус,
щипка черен пипер (опция),
2-3 с.л. зехтин,
винен оцет



За да направите тази салата, ще ви трябва от салатния зелен фасул. Той е с кръгли, тънки шушулки. Много е крехък и времето за топлинна обработка при него е кратко.
Почистете и измийте зеления фасул.
Сложете на котлона вода, заедно с 1 ч.л. сол, да заври. Пуснете зеления фасул във врящата вода. Дръжте на среден огън около 5-6 минути (или малко повече - зависи от самия зеленчук). Фасула не трябва да се свари напълно, а да остане леко хрупкав. След като е готов го извадете от водата и го оставете да се отцеди добре.
Сложете зеления фасул в дълбока салатна чиния.
Прибавете нарязанияя на ситно червен лук, накълцания на съвсем дребно (или пресован) чесън и нарязаните на ситно магданоз и копър
Овкусете салатата със сол на вкус, зехтин и винен оцет. Оцета, като количество, си го добавете според предпочитанията - зависи колко киселичка харесвате салатката. Ако желаете може да добавите към дресинга и щипка черен пипер.
Разбъркайте добре.
Нарежете доматите на резенчета, добавете ги към салатата и сервирайте.



32 коментара:

  1. Лети, салата изглежда страхотно! И ние вкъщи сме на нискокалорична вълна. :) Благодаря за споделената рецепта! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, надявам се да се хареса!
      Благодаря ти!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  2. Много е свежа, Лети и снимките са върха!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, винаги си много мила!
      Сърдечен поздрав и пожелание за хубав утрешен ден!!

      Изтриване
  3. Това е моята салата! Страхотни снимки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Отговори
    1. За нас вкъщи определено,салатката е в графа "любими", пък е и здравословна :)
      Поздрав, Зори и пожелание за слънчеви дни!

      Изтриване
  5. Лети, страхотна салатка, непременно ще я опитам!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, дано ти хареса, ще се радвам!
      Поздрав и хубави дни!

      Изтриване
    2. Лети, все забравям да ти пиша, че салатата е разкошна! Много е вкусна! Мъжът ми също много я харесва. Още през есента я правих няколко пъти. Днес случайно видях на пазара, че един човек предлагаше салатен боб. Купих си и това ми беше обяда :) В най-скоро време мисля да я покажа и при мен, ако разбира се нямаш нищо против, защото ми стана една от любимите!

      Прегръдки и до скоро!

      Изтриване
    3. Танче, много се радвам,че ви харесва. И на нас ни е една от любимите. Сега, ако кажеш и на кой пазар намери салатния боб, ще съм щастлива, че салатен тази година не намирам.
      А за публикуването, разбира се, че нямам против.
      Сърдечен поздрав и прегръдки!

      Изтриване
  6. Е как да не заобичам зелен фасул?! Чудесни снимки и интересна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря!
      Може би трябва да се опита в нещо по различно от ядене, за да се хареса зеления фасул, ако досега човек не го е долюбвал :)
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  7. ELLERİNİZE SAĞLIK, ÇOK LEZİZ VE İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR.

    SAYGILAR..

    ОтговорИзтриване
  8. Лети, брилянтна снимка!ЗА салатата нямам съмнения, че е много вкусна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря ти!
      Не знам дали е брилянтна, но аз здравата въздишах по твоята с онази прекрасна пана кота, тортата сега е повече от прекрасна!
      Сърдечен поздрав и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  9. Изглежда ми изключително добре!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И е вкусно, поне за нас е така!
      Поздрав и благодаря!

      Изтриване
  10. Хе-хе! Казах ти аз Лети, че съм прояла зелен фасул и ти веднага ми предлагаш, а? Колко си добричка и досетлива! Провокирах те май, а! :))
    Салатката е чудна! Много ми допада и вкусово и цветово - с удоволствие се черпя! Бих я спретнала веднага, само дето тук не намирам такъв пресен зелен фасул и трябва да взимам замразен, а от него пък все не улучвам добър. Ще споделиш ли, когато взимаш замразен от коя марка си доволна?
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами трябва да те изкуша, за да е прояждането трайно :)
      Благодаря ти, Ирма!
      Относно замразения зелен фасул, само на "Бондюел" и на "Магре" ми харесва, "Магре" обаче напоследък не го намирам, не знам защо. Бондюела е по-скъп от другите марки, ама поне е хубав.
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
    2. На "Магре" май не съм взимала до сега, или не помня. Но сега погледнах във фризера, имам 2 пакета замразен на "Бондюел" са - отворих единия, специално за да го проверя. Ами, същата работа като миналият път - някак застърчали ми изглеждат шушулките, бледи на цвят. Явно е до партида, но защо все на мен калпавите! :(
      Поздрав и от мен!

      Изтриване
    3. Ирма, може да не са го съхранявали правилно или пък да е към края на срока на годност, затова да е така. Аз гледам да си ги купувам от място, където е оборотно и не се задържа много стоката и където няма да я прокопсат откъм съхранение.
      Хубав и усмихнат уикенд! :)

      Изтриване
  11. Лети, наистина .... всяка разходка в твоето блогче е едно кулинарно приключение!!! Прекрасно се е получила !!!Много свежо предложение!Ще опитам и аз непременно!!!
    Прегръдки и пожелание за една незабравимо хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам Албенка да ти хареса!
      Прегръдка и благодаря!

      Изтриване
  12. Харесвам зеления фасул, но не знам защо не съм правила салата с него ?! Така апетитно изглежда, че обезателно ще опитам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, да допадне вкуса. На нас вкъщи тази салатка ни е една от любимите :)
      Поздрав и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  13. Симпатична селена салатка.:)Трябва да я изпробвам, но като съм сама. Вкъщи само аз си похапвам зелен боб :)

    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ние и двамата хапваме, но децата правят бойкот :)
      Поздрав и успешни дни!

      Изтриване
  14. Разкошна салатка,а снимките-също като нея!Аз обичам сотиран зелен фасул,също и на салата,така че предложението ти ми е съвсем по вкуса,Лети!
    Прегръдка и хубав ден!
    п.п.Писах на Танчето за среща,да видим кога и къде ще й е удобно заради бебето и ще се чуем пак като уточним.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Росинка, благодаря ти за хубавите думи!
      Ще чакам срещата с всички ви :)
      Прегръдка и слънчево утре!

      Изтриване