неделя, 29 юни 2014 г.

9 любими летни салати / 9 Summer Salad Recipes


 
  Днес ще ви предложа рецепта за любимия си вариант на салата "Капрезе". Светкавично приготвяне и прекрасен вкус събрани на едно място. 
  Ще има и още - линкове към много различни любими летни салати, често приготвяни вкъщи. 
  Поводът за тази публикация е един спомен. Гледах в телевизионно предаване великолепния Жак Пепен. Когато го помолиха да каже, какво му хрумва, когато чуе думите "fast food", той каза: "Салата капрезе". Този чудесен, остроумен отговор няма нужда от коментар. Тази салата е нещо бързо, лесно, вкусно и най-важното здравословно. Аз я харесвам много, но повече предпочитам не класическия реден вид, а варианта който ви показвам, защото при него продуктите се овкусяват по-добре.



Салата "Капрезе" / Caprese

Продукти:

около 600 гр. чери домати (или по-дребни домати),
около 200-250 гр. моцарела,
2 стръка пресен босилек,
зехтин,
сол на вкус

    Моцарелата се отцежда от водата, нарязва се на кубчета и се слага в салатна купа.
  Чери доматките се нарязват на половинки (ако използвате по-дребнички домати от други сортове, може и на четвъртинки) и се прибавят при моцарелата.
   Листата  от стръковете босилек се измиват, подсушават и нарязват. Прибавят се при другите продукти.
  Салатата се подправя със зехтин (при мен около 4 с.л.) и сол на вкус и се разбърква внимателно.
    Сервира се веднага.
     
        *** Количеството на посочените продукти е ориентировъчно, можете да променяте по ваш вкус - повече или по-малко босилек, повече или по-малко моцарела или домати.



2. Чудесната "Лятна салата" със сотиран пипервиж рецептата

3. Много любимата вкъщи "Салата с грилован патладжан"виж рецептата

4. Един от фаворитите ми сред тези предложения "Салата от зелен фасул" - виж рецептата

5. Салата с паста, домати, маслини и фета виж рецептата

6. Великолепната италианска "Панзанела" виж рецептата


7. Много вкусна и направо замества основното ястие в летните жеги - "Салата с пресни картофи и зелен фасул" - виж рецептата

8. Салата с пъдпъдъчи яйца - виж рецептата

9. Млечна салата с тиквички в два вариантавиж рецептата
          А/ Нежелиран вариант

         Б/ Желиран вариант

17 коментара:

  1. Thumbs up за всяка една салата :) Само пъдпъдъчи яйца не знам от къде бих намерила :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кайти, виждала съм и съм взимала от "Метро" и "Пикадили" :-) На мен сега обаче ми ги носят от една ферма за пъдпъдъци. Ама като няма пъдпъдъчи и кокошите ще свършат работа :-)
      Благодаря и хубава нова седмица!

      Изтриване
    2. Пъдпъдъчи яйца почти винаги има и в Била, а тези магазини са много разпространени :)
      Чудесни са всички салати, Лети, но и на мен фаворит ми е "разбърканото" Капрезе :) ако може - с авокадо.
      Поздрави и хубава седмица!

      Изтриване
  2. Отговори
    1. При нас целогодишно, че съм им голям почитател, но лятото са особено вкусни и разнообразни :-)

      Изтриване
  3. Чудесна идея за колекция любими летни салати,Лети -
    страхотни идеи, свежи предложения и прекрасни снимки.
    Поздрави за теб, вдъхновено и усмихнато лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диди! Радвам се, че идеята ти допада! Ще съм щастлива, ако харесаш някоя и за вашата трапеза!
      Сърдечни поздрави и чудесни летни дни!

      Изтриване
  4. Наистина една бърза и с малко съставки салата, а съчетала прекрасни вкусове от лятото! Лети, обожавам различното поднасяне на една и съща салата. Предложенията ти са прекрасни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Бети! Много се радвам, че предложенията ти допадат!
      Сърдечни поздрави и хубаво лятно настроение!

      Изтриване
  5. Лети,непременно ще направя твоята версия на Капрезето,а хиляди благодарности поднасям,че ме подсети за лятната салата със сотиран пипер-е това чудо колко пъти приготвих миналото лято не е истина-така да е ароматна от сотирания пипер,думи нямам да опиша колко ни харесва!И за гости я правих,също много добре приета и от тях.Как ми излезе от ума не знам,ама много добре,че правиш такива подсказки за блейки като мен.
    Прегръдка и прекрасен юли!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не можеш да си представиш, Роси, колко ме радва, че така ви е допаднала салатката! Благодаря ти за хубавите думи и за доверието!
      Прегръдки!

      Изтриване
  6. Чудесни предложения, Lety! Точно от такива идейки имах нужда...благодарско! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че мога да съм полезна, Люси! Да ви е сладко вкъщи!
      Благодаря ти!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  7. Супер е! Благодаря, че сподели и твоят вариант, Лети!

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте,Лети!Попаднах на блога Ви през кулинарен еликсир и повече от 2 часа съм тук.Намирам чудесни рецепти,нямам вече място за букмаркове:-)),за което Ви благодаря.Не знам дали е уместно,но мисля, че ще бъде по удобно при прелистването на рецептите да се вижда на "коя страница" сме.Харесах една тарт със смокини, но отидох много страници назад и сега не мога да я открия, а и не виждам как щях да запомня къде е.
    Пожелавам Ви здраве и голямо удовлетворение от работата с блога Ви.

    Анета Савова , Варна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анета!
      Наистина ми е много приятно, че блога ви харесва и намирате рецепти, които ви допадат. Ще съм щастлива, ако намерят място на вашата трапеза.
      Що се отнася до вашето предложение, разбира се, че е уместно и даже се радвам, когато има предложения, които помагат блога да бъде подобрен. Аз също съм си миислила за по-добра организация при търсенето и прелистването, но засега не ми е останало достатъчно време за реорганизация. Докато не намеря възможност за това, можете да ползвате търсачката (най-горе вдясно на страницата), чрез която можете да намерите конкретна рецепта в блога - примерно тартата, която ви е направила впечатление или дори всички рецепти със смокини, които съм публикувала. Подобно улеснение при търсене е възможно и през етикетите, в лентата вдясно, чрез които рецептите се ограничават в определени рамки - на продукт, вид кухня и т.н. и разглеждането и намирането е по-лесно. В бъдеще, при наличие на повече време, ще обмисля как е възможно чрез опциите, които предоставя блогър да улесня още повече този процес.
      Благодаря ви от сърце за хубавите думи и пожелания!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване