понеделник, 15 декември 2014 г.

Салата "Армения"


   Рецептата за тази салата видях в книжка № 17 - "Арменска кухня", от поредицата "Шедьоври на световната кухня". Привлече ме пъстрата ѝ премяна и вкусните съставки, съвсем подходящи за сезона, а и бях любопитна за вкуса :-)
   Ако харесва и на вас, моля заповядайте рецептата. Аз промених малко съотношението на съставките и намалих продуктите почти наполовина, защото и така излезе една пълна купа.



Салата "Армения"

Продукти:

2 глави червено цвекло (големина колкото детски юмрук),
3-4 картофа,
3 моркова,
5-6 кисели краставички,
1 1/2 глава червен лук,
2 кутии сварен червен боб,
1/2 връзка пресен магданоз

зехтин,
сол и черен пипер на вкус

  • Обелете морковите и картофите. Сварете ги  и ги нарежете на кубчета.
  • Измийте добре цвеклото. Сварете го в подсолена вода, както е с кората, докато омекне. После го обелете и го нарежете на кубчета.
  • Нарежете киселите краставички на кубчета, а лука - на ситно.
  • Отцедете боба от водата в консервата, изплакнете го под студена течаща вода и отцедете много добре.
  • Смесете в купа всички съставки. Нарежете на ситно магданоза и го добавете.
  • Поръсете със зехтин, сол и черен пипер на вкус и объркайте салатата, така че продуктите да се смесят.
  • Оставете салатата в хладилник за един час.
  • Преди поднасяне, опитайте на вкус и при необходимост добавете още зехтин, сол или черен пипер. Украсете със стръкче пресен магданоз.


24 коментара:

  1. Чудесна салата, Лети!
    А снимките са наслада за очите !
    Прегръдка и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! :-)
      Прегръдки и хубави предпразнични дни!

      Изтриване
  2. Изобилствена салата!Прекрасна е,Лети,а снимките са превъзходни!

    ОтговорИзтриване
  3. Това е известната салатка в бившия Съветски съюз "Винегрет"..Много я харесвам от дете. Майка ми все я правеше вкъщи, особено когато имахме гости.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Детските спомени от кухнята на мама винаги така прекрасни!
      А за произхода на салатата - може би си права, но мисля, че във винегрета има грах, вместо боб, а може и да се лъжа. Да си призная, точно такава комбинация за първи път пробвам. Тъй като много обичам цвекло, съм правила много вариации на салати с него, но тази не бях опитвала досега.
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Прекрасна салата, Лети! Салатите са много важни за нас на празничната трапеза, тъй че ще опитам скоро :) Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Люси!
      Интересна е наистина, а и пъстричка, красива - ще стои хубаво на празничната трапеза :-)
      Аз за първи път я правя, харесах си я от книжката :-)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  5. Да, харесва ми и още как! Много даже ми харесва! Страхотна е салатата, Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Интересна ми беше тази комбинация, не бях пробвала точно такава преди :-)
      Благодаря, Йоли!!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Много богата салата - във вкусово отношение, пъстра и сезонна! Заслужава да се опита!
    Поздрави, Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили!
      И на мен точно поради тези причини ми стана любопитно и реших да пробвам рецептата :-)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  7. Колорит, вкус и красота! Поздрави, Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате!
      Сърдечни поздрави и хубави предпразнични дни!

      Изтриване
  8. Лети, арменската кухня е наистина страшно колоритна и вкусна! Твоето предложение мисля, че го доказва, много ми харесва. :)
    Прегръдки и весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Гери! Опитвала съм доста неща от нея и я харесвам много! :-~
      Прегръдки и хубави предпразнични дни!

      Изтриване
  9. Перфектна салата,Лети!При теб салатите са достигнали своя апогей,имаш страхотно разнообразие!Щастливи празнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е защото много обичам да си хапвам салати, Роси! От десерт се отказвам, ама от салатка - не ;-)
      Щастливи предпразнични и празнични дни на теб и цялото семейство!

      Изтриване
  10. Толкова красива, вкусна и изискана изглежда тази салата. Любов от пръв поглед просто! Непременно ще я включа на празничните трапези. Благодаря ти за страхотната рецепта! Поздрави, Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нели!
      Когато погледнах в книжката и мен с това ме привлече тази салатката - пъстричка и красива, та полюбопитствах и за вкуса :-)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  11. Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, Марта!
      Хубави празници и най-добри пожелания за здраве и обич!

      Изтриване