неделя, 28 юни 2015 г.

Бърза шоколадова торта с ягоди / Quick and Easy Chocolate Strawberry Cake

  
  "Мамо, ние имаме списък" -  големите зелени очи на сина ми ме гледат очаквателно, а двете кафяви очички на дъщеричката ми надничат иззад гърба на брат ѝ. "Какъв е този списък?" - питам кротко аз. "Ами ти нали сега ще си в отпуск? И ще имаш повече време, нали? Тогава, искаме да ни сготвиш всичко от списъка!" - пояснява синът ми и тиква в ръцете ми няколко листа формат А4, изписани с големите букви на още неумелия му почерк. "Искам всички отбелязани рецепти с шоколада да са задължителни и ще ти помагам да ги направим" - намесва се категорично дъщеря ми. "И аз искам да помагам, няма все ти да помагаш!" - развиква се неочаквано баткото. След като умиротворявам обстановката и обещавам да се запозная много внимателно с написаното в списъка, децата доволно се оттеглят при своите занимания, а аз разглеждам страничките и ми става хем мило, хем малко мъчно. През последните три месеца, изпълнени със задължения и безброй ангажименти, нямах много време да се вихря из кухнята. Гледах все да приготвя нещо бързо и лесно, но на мамините душици явно им е домъчняло за нещичко "по-така":-)


   Речено, сторено! Започнах по списъка с шоколадовата торта. Използвах блатовете от "Най-вкусната шоколадова торта", на талантливата Ирка, като ги комбинирах с любимия на децата маскарпонен шоколадов крем, който често приготвям вкъщи, като прибавих и пресни ягоди. Получи се много вкусно.
Опитайте и вие!

   * Рецептата за тортените блатове е на Ирина от блога sunshineskitchen.com и оригинала на нейната торта може да видите ето тук

Бърза шоколадова торта с ягоди / Quick and Easy Chocolate Strawberry Cake 

За блатовете:
Използвах форма с диаметър 26 см., като получения блат разрязах хоризонтално на две тортени платки

180г брашно
150г захар
125г кафява захар
60г какао
1 и 1/4 чаена лъжица сода бикарбонат
1 и 1/4 чаена лъжица бакпулвер
щипка сол
2 яйца, стайна температура
140мл гъст айран
75мл олио
140мл прясно, горещо кафе

  • Фурната се загрява на 180°C.
  • Формата се намаслява и дъното се покрива с хартия за печене.
  • Брашното, двата вида захар, какаото, содата, бакпулвера и солта се слагат в дълбока купа и се разбъркват добре.
  • Яйцата, олиото и айрана се разбъркват и се добавят към сухите съставки. Всичко се разбърква добре. 
  • Накрая се излива горещото кафе и сместа се бърка, докато стане гладка и хомогенна. Получава се по-рядка, от обичайното кейково тесто, което не бива да ви притеснява.
  • Готовата смес се излива в предварително подготвената форма. Пече се за около 40-45 минути или докато дървено шишче, забодено в тестото излезе без полепнали трохи. През първата половина от времето за печене не отваряйте фурната.
  • След като блатът е готов се извежда от фурната, оставя се във формата  около 5 минути, след което се обръща върху решетка, за да изстине.
  • След като изстине напълно, хартията за печене внимателно се отстранява и блата се разрязва хоризонтално на 2 части.

За крема:
500 гр. маскарпоне,
250 мл. течна, животинска, неподсладена сметана,
 150 гр. черен шоколад, със съдържание на какао над 60 %,
пудра захар на вкус

Около 200-250 грама пресни ягоди + още 10-тина ягоди за украса върху тортата
  • Маскарпонето се разбива за съвсем кратко с миксер, с прибавяне на пудра захар на вкус, до желаната степен на сладост. На порции се прибавя и сметаната, като отново за кратко се разбива, до хомогенност на сместа.
  • Шоколада се разтопява на водна баня или в микровълновата фурна. Постепенно се прибавя към маскарпонената смес (не трябва да е горещ), докато се поеме и крема стане хомогенен.
  • Ягодите се измиват, почистват от дръжките, нарязват на половинки или четвъртинки в зависимост от големината им.
Сглобяване:
  • Единият блат се поставя в тортена чиния. Нареждат севърху него нарязаните ягоди, върху тях се слага половината от крема. Внимателно се заравнява. поставя се втория блат. Върху него се намазва останалата част от  крема. Изглажда се добре и се украсява с цели ягоди.
  • Тортата се оставя за 1-2 часа в хладилника.

11 коментара:

  1. Ох, как искам и аз да дам на някой списък :)
    Моят ще е с повечко солени, но и мноого шоколадови
    неща :)
    Душици сладки!
    Няма начин мама да не изпълни част от списъка.
    Чудесно начало, Лети!
    Прегръдки и спокойно, усмихнато лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен понякога ми се иска, някой да ми изпълнява кулинарни желания, Дани :-)
      Ще трябва да изпълня целия списък, защото съм им обещала. Има и солени неща по-нататък, но се съм фотографирала всички изписани желания :-)
      Прегръдки и чудни, вкусни летни дни и на теб!

      Изтриване
  2. На мама слънчицата! Прекрасно си ги зарадвала, Лети, тортата е чудесна! Очаквам и аз да видя изпълнения списък. :) Прегръдки и приятна почивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще изпълнявам, няма как, обещала съм :-)
      Благодаря ти, Гери!
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  3. Колко трогателни са децата, когато искат повече от вниманието и грижите ни :-) Заслужават страхотната ти торта :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е така, Кайти, права си!
      Благодаря ти!
      Сърдечни поздрави! :-)

      Изтриване
  4. Красива и нежна! И шоколадова!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, Габриела! Шоколада вкъщи е на почит, като се има предвид възрастта на основните консуматори :-)
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  5. Знаеш ли, Вили, човек никога не може да устои на очите на децата си...всяко тяхно желание е закон, дори и неизречено, а така сладко написано е удоволствие да се изпълни...Тортата е трепач!

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте, имам един въпрос относно сметаната. Каква е най-добре да използвам? Ако ме ориентирате за марка ще съм ви много благодарна :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Извинявам се, че чак сега отговарям, но незнайно защо съобщението ви е отишло в папка "спам", а аз я преглеждам много по-рядко и чак сега го видях. Сигурно е вече късно, но все пак да отговоря - аз използвам винаги животинска, неподсладена течна сметана. Предимно на "Президент", защото е най-качествена, но е и по-скъпа. Също съм използвала и друга френска - "Elle & Vire Creme Legere" . И двете съм купувала от Метро. Имам опит и с някои от немските сметани, но тези два вида, които посочих са най-добрите, които има на нашия пазар, поне според мен.
      Поздрави!

      Изтриване